Aprendre a patinar amb patins en línia o amb patins de 4 rodes – Què és millor?

patines quad vs patines en linea

Cada cop més gent vol aprendre a patinar però no té gaire clar si prefereix fer-ho amb patins en línia o amb patins de 4 rodes. En aquest article t’explicarem quina opció és millor per a tu o, com a mínim, aclarir-te quines diferències hi ha entre els patins de 4 rodes i els de línia.

Patins en línia i patins de 4 rodes, dos estils molt diferents

No cal ser un expert per veure les grans diferències que hi ha entre els patins en línia i els patins de 4 rodes. Com el seu nom indica, els patins en línia disposen les rodes en fila i la seva tècnica és similar al patinatge sobre gel. Per contra, els patins de 4 rodes, munten 2 eixos amb dues rodes cadascun que basculen mitjançant unes gomes, cosa que els permet girar.

Aquesta disposició de les rodes fa que els patins en línia disposin en general d’una base més llarga però més estreta i, per contra, els patins de 4 rodes la base sigui més curta però més ampla.

Aquest és un punt fonamental per entendre amb quin tipus de patins és més fàcil aprendre a patinar.

Et recomanem aquest article que t’explica més en profunditat les diferències entre els patins en línia i els patins de 4 rodes.

Facilitat d’aprenentatge entre patins en línia i patins de 4 rodes

Molts alumnes en veure que els patins en línia se sustenten sobre una filera de rodes, creuen que els patins de 4 rodes són més estables i, per tant, més adequats per començar a patinar.

Doncs bé, encara que no ho sembli, és més aviat al contrari. Els patins en línia disposen en general d’una base més llarga, cosa que els confereix més estabilitat, sobretot quan anem a una certa velocitat.

Hem de tenir en compte a més que els patins de 4 rodes disposen d’eixos basculants, de manera que la col·locació del nostre pes alterarà fàcilment l’estabilitat sobre aquests. Com que un patinador principiant encara no controla el seu equilibri, se sentirà més inestable sobre uns patins de 4 rodes que sobre uns patins de línia.

No obstant això, els patins de 4 rodes equipen un fre davanter en la majoria de casos, cosa que dóna un recurs extra als patinadors principiants per estar quiets o fins i tot per impulsar-se fàcilment al principi.

Transferència tècnica entre patins en línia i patins de 4 rodes

Una altra consulta molt comuna és si és fàcil fer el pas de patins de 4 rodes a línia o viceversa. Per la nostra experiència, sol ser més fàcil fer el pas de patins de 4 rodes a patins en línia que al revés, a causa del comentat anteriorment. Tots dos tipus de patinadors tindran estabilitat i predisposició a aprendre la tècnica de patinatge, però als patinadors en línia els costarà més adaptar-se a les característiques dels patins de 4 rodes.

Quin tipus de patí és millor per anar pel carrer?

Un dels principals objectius de l’escola oficial de patinatge és ensenyar a patinar per fer servir els patins com a mitjà de transport o de desplaçament per la ciutat. Tots dos tipus de patins són molt vàlids per patinar pel carrer, però hem de dir que els de línia són més ràpids, estables a alta velocitat i es desenvolupen millor sobre superfícies rugoses.

On aprendre a patinar amb patins en línia i patins de 4 rodes

A l’Escola Oficial de Patinatge disposem de cursos de patinatge tant per a adults com per a nens tant en patins en línia com per a patins de 4 rodes. Tenim professors amb una alta experiència que usen els seus patins de manera activa, cosa que dóna un extra de qualitat a les nostres classes.

Si vols, per tant, aprendre a patinar amb patins en línia o de 4 rodes, la nostra escola és sens dubte la millor opció.