RUTA DEL FERRO: DIUMENGE 2 DE JULIOL

Un cop més us convidem a compartir aquesta fantàstica experiència amb nosaltres: LA RUTA DEL FERRO, DIUMENGE 2 DE JULIOL!
És una activitat per a alumnes i exalumnes de l’Escola, on podeu venir acompanyats d’amics, parella, familiars… també els nens hi són benvinguts, però sempre sota la supervisió i responsabilitat dels pares.
El punt de trobada és l’aparcament de l’estació de tren de Ripoll a les 11,30h, podeu anar-hi en tren o en cotxe (a les 11’29h arriba el tren de Barcelona).
Un cop a Ripoll ens calcem els patins i des de l’estació anirem patinant uns 10/15 minuts fins a l’inici del camí asfaltat.
La “Ruta del Ferro” és una via verda que segueix l’antiga via del Ferrocarril Ripoll-Sant Joan de les Abadesses-Toralles i que recentment ha estat ampliada fins a Ogassa. El tram de Ripoll-Toralles és un carril d’uns 12 km asfaltats en bon estat amb una mica de pendent, poc pronunciada però constant, així que és important saber frenar bé (amb el fre és suficient) i tenir un mínim de resistència física per a poder aguantar els 12 km d’anada (pujada) i 12 de tornada (baixada). Més persones passejant a peu i bicicletes seran els altres usuaris que ens trobarem pel camí.
Recomanem que cadascú es porti el seu menjar, aigua, gorra, ulleres de sol, crema solar, banyador, així com les proteccions i els patins a punt (comproveu que els cargols de les rodes estiguin ben ajustats abans de sortir i el fre en bon estat si el necessiteu).
En arribar a l’antiga estació de Sant Joan de les Abadesses, patinarem una mica més i ens calçarem les sabates/bambes (no aconsellem xancletes doncs hi ha un petit desnivell pel curt camí del bosc) i durant uns 10 minuts baixarem fins al gorg on ens refrescarem i dinarem.
Després de dinar i fer un petit descans, tornarem pel mateix camí sense presses, gaudint de les vistes i del paisatge que són realment bonics, i aprofitant l’ocasió de poder patinar entre camps i arbres.
Per tornar hi ha el tren de les 16.58h, arribant a Barcelona a les 18.59h, tot i que si algú vol marxar abans o després tampoc hi haurà cap problema.
Bé, esperem poder gaudir d’aquesta excursió amb tots vosaltres!

NOTA IMPORTANT SOBRE EL NIVELL DE PATINATGE: És imprescindible ser autosuficient amb els patins i saber frenar bé. Tots els assistents a aquesta ruta ho fan sota la seva pròpia responsabilitat.

Més info sobre la ruta a: