Els 10 principals beneficis del patinatge

beneficios del patinaje

Patinar és una activitat física que ha guanyat popularitat en els darrers anys a causa dels molts beneficis que ofereix per a la salut. A continuació, t’expliquem alguns dels beneficis més importants del patinatge:

1. Millora la condició cardiovascular

El patinatge en línia i de 4 rodes és una activitat aeròbica que ajuda a enfortir el sistema cardiovascular. En moure’s a un ritme constant, el cos requereix més oxigen i, com a resultat, el cor treballa més fort per subministrar-lo. Això ajuda a millorar la salut del cor i reduir el risc de malalties cardíaques.

2. Crema calories

El patinatge és una excel·lent manera de cremar calories. Segons estudis, es cremen entre 400 i 800 calories per hora de patinatge, cosa que el converteix en una excel·lent opció per perdre pes i mantenir un pes saludable.

3. Enforteix els músculs

El patinatge ajuda enormement a enfortir els músculs. En patinar, es fan servir principalment els músculs de les cames, però també es treballen els músculs de l’abdomen i els braços. Això ajuda a millorar la posició i l’estabilitat.

4. Millora la flexibilitat

Crédits: @faus_roller

El patinatge és una de les millors maneres de millorar la flexibilitat del cos. En patinar, es requereix l’ús de totes les articulacions, cosa que permet que aquestes es moguin de manera fluida i lliure, millorant així la mobilitat i flexibilitat en general.

5. Redueix l’estrès

El patinatge és una manera excel·lent de reduir l’estrès. En patinar, s’alliberen endorfines, cosa que ajuda a millorar l’estat d’ànim ia reduir l’estrès. A més, el patinatge en línia i el patinatge de 4 rodes és una activitat a l’aire lliure, cosa que ajuda a connectar-se amb la natura ia desconnectar dels problemes quotidians.

6. Millora la coordinació

En patinar es millora de manera notable la coordinació. Quan patineu, cal coordinar els moviments del cos i els moviments dels patins, la qual cosa ajuda a millorar la coordinació i l’equilibri.

7. Augmenta la confiança

Crédits: powerslide_es

El patinatge ajuda de manera significativa a augmentar la confiança. En aconseguir patinar amb habilitat, augmenta la confiança en un mateix i se sent una sensació d’èxit i autoeficàcia.

8. És una activitat divertida

El patinatge és una activitat divertida i emocionant. És una manera d’exercitar-se mentre gaudeix d’una activitat a l’aire lliure i socialitza amb altres persones.

9. És accessible per a tots i totess

El patinatge és una activitat accessible per a totes les edats i els nivells d’habilitat. Pot ser una activitat recreativa per a gaudir en família o una activitat competitiva per a aquells interessats a competir. Realment no importa ni la teva forma física ni la teva edat per començar a patinar.

10. És una activitat econòmica

El patinatge en línia o de 4 rodes és una activitat econòmica en comparació amb altres formes d’exercici. No es requereixen instal·lacions costoses ni equips cars, només cal un parell de patins i un lloc per patinar. A partir d’uns 100€ pots tenir uns patins més que correctes que amb un joc de proteccions et pot sortir la inversió total en uns 150€. Si tenim en compte que uns patins i proteccions poden durar tranquil·lament un parell d’anys sense haver d’invertir més diners en el manteniment, ens posem en una “despesa” de menys de 7€ al mes. Quina activitat amb tants beneficis us dóna tant per tan poc? A més, els alumnes de l’escola disposen d’un 10% de descompte a la botiga de patins Inercia.

En conclusió, el patinatge en línia i el patinatge de 4 rodes és una excel·lent forma de millorar la salut física i mental. Ofereix una varietat de beneficis, des de millorar la condició cardiovascular fins reduir l’estrès. A més, és una activitat divertida, accessible i econòmica per a totes les edats i les habilitats. Per tant, és una excel·lent opció per a aquells interessats a millorar la seva salut i benestar.